Verkoop meer door het aanbieden van same day en next day delivery

Next day delivery is niet meer weg te denken uit de e-commerce branche! De afgelopen jaren zijn steeds meer webshops deze service gaan aanbieden en zo is het langzaamaan de standaard geworden. Vandaag de dag is het eerder een minpunt is als je ‘vandaag besteld, morgen in huis’ niet kan aanbieden. In dit artikel vertellen wij je meer over de voordelen van next day en same day delivery.

 

Jezelf onderscheiden met een snelle bezorgservice ⏱

Niet alleen next day levering is erg populair, er bestaat nog een sneller broertje genaamd same day delivery. Deze bezorgservice wordt steeds meer aangeboden en voornamelijk ingezet om producten met een hoge urgentie snel te kunnen leveren.

Same day delivery is ook een trend als gevolg van grote concurrentie in de e-commerce branche. Online aanbieders proberen zichzelf namelijk te onderscheiden met een snelle bezorgservice. De laatste jaren is dus een enorme serviceverbetering op logistiek gebied gaande, en het ziet ernaar uit dat deze nog lang niet voorbij is 🔮

 

Next day delivery

Je snapt het principe al wanneer je term gewoon naar het Nederlands vertaald. Bij next day delivery wordt het pakket dus de volgende dag thuisbezorgd. Bij zowel next day als same day delivery wordt er een cut-off tijd afgesproken met de betreffende vervoerder.

De cut-off tijd is een tijdsgrens die gehanteerd wordt om de klant te verzekeren dat het bestelde pakketje ook daadwerkelijk de volgende dag in huis is. De vervoerder komt de bestellingen in de avond (na de afgesproken cut-off tijd) ophalen en brengt deze naar het eigen depot of magazijn 🚛 De volgende dag gaan de pakketten met de bezorger mee en zal de bestelling bij de klant worden thuisbezorgd.

 

Same day delivery

Bij de optie same day delivery verloopt het verzendproces nog sneller en wordt een pakket op dezelfde dag nog thuisbezorgd. Om deze reden is de cut-off tijd bij same day een stuk krapper. De meeste vervoerders die same day leveringen aanbieden, komen de bestellingen aan het begin van de dag ophalen en hanteren ze een ut-off tijd tussen 8:00 en 11:00. Bestellingen die na deze aangegeven cut-off tijd worden geplaatst, kunnen niet meer op dezelfde dag worden thuisbezorgd.

 

Speel in op de behoeften van je klanten

Zoals eerder benoemd ligt ‘de standaard’ in de online markt steeds hoger en hebben consumenten steeds meer hogere verwachtingen van de service van webshops. Als webshop ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk inspelen op de behoeften van je klanten. Door middel van same day delivery kan je de klant een extra service aanbieden en je onderscheiden van andere webshops.

 

De beste bezorgopties voor jouw klanten

Same day delivery verrijkt de bezorgopties van jouw webshop! Echter is het verstandig om op meerdere paarden te wedden en dus ook meerdere bezorgopties aan te bieden. Niet iedere klant heeft dezelfde behoefte en hoeft per se een bestelling dezelfde (of volgende dag) in huis te hebben. Daarom is het belangrijk dat je jouw klant de mogelijkheid geeft om zelf te kiezen wanneer hij/zij de bestelling thuisbezorgd wilt hebben 📦

Als iemand die doordeweeks werkt een bestelling plaatst, kan het zijn dat het beter uitkomt als het pakket in de avond of in het weekend bezorgd wordt. Ook verlaagt het bieden van meerdere bezorgopties de druk op de orderverwerking, het volume aan uitgaande pakketten wordt namelijk dan beter verspreid.

 

Meer bezorgopties aanbieden

Als webshop ondernemer wil je de klant zo goed mogelijk helpen. Combineer jouw eigen vervoerderscontract(en) met onze multi-carrier verzendsoftware en laat jouw klant zelf een bezorgmoment kiezen die voor hem/haar goed uitkomt 👍

Vraag vrijblijvend een persoonlijke demo aan of registreer je nu om direct te starten!

Gratis aanmelden

 

 

Naar artikeloverzicht

Meer artikelen

Parcel Pro trots op nummer 1-positie in Emerce100

Parcel Pro, de multi-carrier verzendsoftware voor ondernemers en webshops, heeft een eerste plaats...

Verkoopverwachtingen voor Black Friday, Cyber Monday en Sinterklaas

Het jaar loopt alweer bijna op zijn eind en dat betekent dat de feestdagen voor de deur staan. De...

Online besteding van Nederlandse consument met 7 procent gegroeid

De online besteding van de Nederlandse consument komt in het eerste kwartaal van 2022 uit op 8,2...