Ontwikkelingen in onze verzendsoftware

Ons bedrijf staat niet stil, en dat geldt ook voor alles in de meterkast van onze  verzendsoftware. Er wordt hard gewerkt achter de schermen om technische ontwikkelingen mogelijk te maken zodat jouw ervaring aan de ‘voorkant’ verbetert. In dit artikel nemen we je mee door een aantal recente veranderingen en geven we je een globaal overzicht van onze plannen komende tijd.

 

Verandering = groei

Meer zendingen, meer gebruikers, meer koppelingen, logisch dat ook meer wordt verwacht van het verzendsysteem zoals we die allen kennen. Onze verzendsoftware is als het binnenwerk van een klok: een krachtige motor waardoor alles werkt en waardoor (e-commerce) bedrijven een eigen multi-carrier logistiek proces kan inrichten. Ons kleine zusje Shops United heeft de mazzel op de eerste rij te zitten als het gaat om ontwikkelingen binnen de verzendsoftware. Al werken we via beide zusterbedrijven dagelijks aan waardevolle updates zodat jij en jouw webshop altijd verbonden blijft.

De online wereld verandert snel, en dat geldt ook voor de logistieke markt. Dit maakt dat ons verzendsysteem wordt uitgedaagd om te blijven innoveren. En wij houden van uitdagingen!

 

Houston, we have a challenge!

Ze zeggen toch dat problemen niet bestaan, alleen uitdagingen? In de ruim 10 jaar dat ons bedrijf bestaat, hebben we dit altijd als motto gebruikt. Het afgelopen halfjaar zijn talloze veranderingen binnen ons bedrijf geweest. Ons team is behoorlijk gegroeid, maar ook op de afdeling development is een impactvolle update geweest.

Grofweg gezegd hebben wij een development team genaamd GROUND CONTROL: zij zijn in charge of alle bestaande functionaliteiten van de verzendsoftware, inclusief het onderhoud en uitvoeren van nodige fixes. In 2022 volgde het nieuwe team COSMOS: onze blik op de toekomst. Deze groep developers bouwen iedere dag aan nieuwe software, zodat jij altijd verbonden blijft, en ons verzendsysteem helemaal klaar is voor uitdagingen in de toekomst.

 

parcel pro partnerdag shops united

 

Wat brengt 2023 ons?

Robin Vrijmoet, Product Owner van onze verzendsoftware, presenteerde begin dit jaar de technische roadmap voor 2023. Daarbij liet hij zien dat de backlog barstensvol staat met wensen en ideeën ter verbetering van het Parcel Pro verzendplatform. Helaas kunnen we niet alles tegelijkertijd aanpakken, keuzes moeten gemaakt worden.

De komende maanden zal veel focus zijn op uitbreiding en verbetering van huidige koppelingen met vervoerders. Tegelijkertijd worden ook nieuwe functionaliteiten toegevoegd en heeft team COSMOS heeft hun eerste satelliet al gelanceerd 🚀

 

Sneak peek!
Nieuwe ontwikkelingen:

⚙ Individuele accounts met specifieke rechten (LIVE!)
Dankzij deze update is het mogelijk om een andere inlog voor bijvoorbeeld jouw inpakteam of administratie te maken en deze (afzonderlijk van elkaar) toegang tot bepaalde functionaliteiten te geven.

⚙ Versimpelen van opmaak facturen
Wij gaan de boel behoorlijk uit de knoop halen en zorgen dat onze facturen beter te begrijpen zijn.

⚙ Vernieuwing van de rapportagetool
Meten is weten, dat weet toch iedereen? Meer inzicht geeft jou bruikbare kennis om het verzendproces nóg beter in te richten, daarom volgt een nieuwe update van onze rapportagetool.

 

Belangrijk om te weten

Zoals eerder gezegd staan ongelofelijk veel wensen op ons to-do lijst genoteerd. Dit zijn ideeën ontstaan vanuit ons eigen ervaring met het verzendsysteem, maar dit zijn ook wensen van klanten zoals jij of van externe partijen waarmee we samenwerken.

Het is onmogelijk om alle wensen en ideeën in onze software te verwerken, sterker nog, soms is het technisch gezien niet eens haalbaar. Sommige ideeën zullen dus nooit tot uiting komen. Daarnaast kunnen prioriteiten ook nog verschuiven. Reken je dus niet zomaar rijk als je (bijvoorbeeld in dit blog) leest over een mogelijke ontwikkeling. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd 😉

 

Ideeën of wensen?

Loop jij rond met goede ideeën die je graag in onze verzendsoftware wil terugzien? Breng ons dan op de hoogte! Het kan zijn dat het verzoek al op onze backlog staat, maar door jouw melding kan het idee een hogere prioriteit krijgen. Wij vinden het belangrijk om te leren over jouw ervaring met ons verzendsysteem. Feedback is altijd welkom, want zo leren we hoe onze software te verbeteren. Mailen mag altijd, stuur jouw bericht naar ict@parcelpro.nl

 

Naar artikeloverzicht

Meer artikelen

Verwachtingen voor Black Friday & Sinterklaas | Parcel Pro

Het jaar loopt alweer bijna op zijn eind en dat betekent dat de feestdagen voor de deur staan. De...

7 slimme tips voor een succesvol Cyber Weekend | Parcel Pro

Het is bijna zover - het langverwachte Cyber Weekend staat voor de deur. Je hebt waarschijnlijk al...

Uitbreiding bij Shops United: ophaalservice | Parcel Pro

Het verzenden van pakketten is een belangrijk onderdeel van jouw webshop. Alleen is het niet altijd...